Posel in internet

5 pogostih napak poslovneža začetnika

Napake poslovneža začetnika

Vsak začetek je težak, a začetek poslovneža vsekakor s seboj prinaša še dodatne izzive in pasti, ki se jim je dobro izogniti. Ko nastopimo v novi službi, nam je prve dni morda malce nelagodno, potem pa se navadimo in vse skupaj postane običajno.

Ko poslovnež pričenja svojo poslovno pot, pa je vse skupaj precej drugače. Že na začetku ga čaka kar nekaj pasti, v katere se nikakor ne sme ujeti. Prav tako pa v resnici nikoli ne bo mogel reči, da se je navadil in da posel utečeno poteka iz dneva v dan. Potrebna bo vsakodnevna borba.

1. Moja ideja je vredna milijone!

Največkrat to na koncu ne drži. Kar pa je še posebej boleče pri tem, pa je, da mladi podjetnik v svojo idejo investira ogromno časa in tudi svojega denarja. V tem primeru pride na vrsto kruto spoznanje, da se v poslovnem svetu ne cedita zgolj med in mleko. Bolj pravilen pristop bi bil sledeči.

Podjetnik ima dobro idejo, za katero meni, da bi lahko postala uspešnica. Najprej preveri zanimanje trga za to idejo. Naredi nekaj analiz, pregleda statistične podatke in ugotovi, ali sploh obstaja trg, ki bo sprejel in pograbil njegovo idejo ali izdelek. Šele takrat se odloči za naslednje korake, kot so odpiranje podjetja, finančno vlaganje, marketing …

2. Jaz sem privatnik!

Marsikaterega mladega podjetnika na začetku poslovne poti odnese tudi pretirana samozavest. Ta je odličen partner vsakega podjetnika, a seveda v nekih zdravih mejah. Žal se zgodi, da srce stopi v ospredje in želi celemu svetu povedati, da se nahaja v telesu podjetnika.

A najprej mora takšen podjetnik podjetje ustvariti, mu zgraditi ime in prepoznavnost. V nasprotnem primeru se lahko morebiten zanimiv projekt kaj hitro izgubi v poplavah samohvale in nerealiziranih procesov. Bodite samozavestni, pogumni, a tudi realni in pošteni.

3. Poslovni načrt – kaj je to?

Če ste ob zagonu podjetja upoštevali nasvete številnih in pripravili poslovni načrt, je vaša naloga, da se ga držite. Naj vas ne zavedejo situacije, ki se sproti pojavljajo in vas bodo skušale potegniti na stran. To se kaj lahko pripeti, in namesto da bi zagon posla opravili v mesecu dni, boste po pol leta še vedno na isti točki kot pred začetkom, le brez finančne podpore, ki je bila namenjena projektu.

4. Bom že kako …

Še ena izmed pogostih začetniških napak je, ko se začetni načrti poslovneža izjalovijo ali pa se ne iztečejo v popolnosti, kot je predvideval. Ker ne želi vreči puške v koruzo, si reče, da bo že nekako rešil situacijo. Pravilno je takrat ostati pozitivno naravnan in optimističen. Nikakor pa ne slepo zaverovan v svoj uspeh.

Ko človek reče »bom že kako«, navadno pričakuje pomoč od zgoraj ali pa da bodo njegove težave reševali drugi, ki bi se ga usmilili zaradi situacije, v kateri je pristal. Žal tako ne bo šlo. V takšnem trenutku je potrebno natančno pregledati nastalo situacijo, se ji prilagoditi ali pa potegniti odločne poteze v pravo smer. Vsak nadaljnji trenutek omahovanja in čakanja se lahko še kako maščuje.

5. Zanašanje na obljube

Izkušeni poslovneži znajo povedati, da se v poslu nikomur ne sme zaupati zgolj na besedo. Če bo nekdo obljubil plačilo, to še ne pomeni, da bo do tega tudi v resnici prišlo. Za svoje delo vedno zahtevajte kak del preplačila ali sestavite ustrezno pogodbo oziroma naročilo, katerega naj naročnik potrdi vsaj preko spletne pošte.

Poslovni partnerji, ki obljubljajo finančno ali kakšno drugo pomoč, niso redkost. Bolj redki so tisti, ki jo dejansko dostavijo. Prav zato nikoli ne zastavljajte svojega imena v imenu tovrstnih obljub.

Začetki v poslu so lepi, a tudi naporni in nepredvidljivi. Prisluhnite izkušenim poslovnežem, izobražujte se in prepustite določena strokovna dela strokovnjakom.

O nas

Ekoprodukt.si

Na spletnem portalu Ekoprodukt.si boste izvedeli vse, kar vas sploh lahko zanima o zdravju, lepoti, osebnih odnosih, poslu, internetu in mnogih drugih tematikah.